мσᴢαχ.вℓσg.ιя

کاربردی ترین وبلاگ عکاسی در ایران

мσᴢαχ.вℓσg.ιя

کاربردی ترین وبلاگ عکاسی در ایران

چطوری با یک موبایل ساده عکس حرفه ایی بگیریم؟

امروزه عکاسی کردن جزو علاقه مندی های بسیاری از افراد شده است،عکاسی با گوشی های هوشمند با رعایت چند نکات می تواند مانند دوربین های حرفه ای و DSLR عکس های زیبایی تحویل شما بدهد.گوشی های هوشمند در مقایسه با دوربین های حرفه ای سبکتر هم هستند و به راحتی در جیب قرار میگیرند. برای عکاسی عالی با گوشی‌های هوشمند ابتدا باید همان موارد الزامی در عکاسی را رعایت کنید، یعنی دید عالی برای به تصویر کشیدن ایده‌ها، نورپردازی و درک عمیق از عکاسی. اما ترفندهایی وجود دارند که می‌توانند عکس‌های شما را از عکس‌های ساده و گاهی بد به عکس‌هایی عالی و جالب بدل کنند. در ادامه با ترفندها و تکنیک‌های ساده‌ی عکاسی با موبایل، همراه سایت mozax باشید.

 

 

دریافت
توضیحات: اموزش کامل و جامع عکاسی حرفه اییی با موبایل در کمترین زمان و حجم
 

1)در موقع خرید موبایل به قابلیت زوم اپتیکال توجه کنید

به طور کلی گوشی­‌های موبایل می­توانند دارای دو نوع زوم اپتیکال یا دیجیتال باشند. برای گرفتن عکس‌های با کیفیت از راه دور، وجود قابلیت زوم اپتیکال مهم است و زوم دیجیتال اهمیت خاصی ندارد. زوم دیجیتال فقط کمک می­کند که شما بعد از گرفتن عکس در موبایل یا رایانه خود، بتوانید به طور دیجیتالی روی عکس زوم کنید ولی با وجود زوم اپتیکال می­توانید طوری عکس بگیریدکه با وجود دور بودن فاصله شما از سوژه، گویا از فاصله نزدیک از آن عکس گرفته­‌اید!

در حال حاضر گوشی­‌های ارزان قمیت هم هستند که از این قابلیت پشتیبانی می­کنند.

2) محافظت از دوربین و متعلقات آن در برابر آب

هیچ موقع فریب تبلیغات در مورد لنز‌های ضد آب را نخورید. فقط و فقط در حالتی که سازنده رسماً اعلام کرده باشد که دوربین و لنزی که ارائه داده است، ضد آب است می­توانید با خیال تخت در شرایط بد جوی هم از آن استفاده کنید. در غیر این صورت فرض کنید که دوربین و لنز موبایل شما، به آب حساس هستند و ممکن است با کمی آب یا خاک دچار مشکل شوند.

بنابراین بهتر است در شرایط بد جوی با یک پوشش پلاستیکی دوربین و لنز آن را بپوشانید تا در دراز مدت بتوانید از دوربین خود به خوبی استفاده کنید.

3) تنظیمات دوربین موبایل را جدی بگیرید

تکیه بر حالت خودکار و پیش­فرض دوربین گوشی همیشه خوب نیست. اما اگر عجله دارید و می­بینید که یک سوژه خوب در مقابل شما در حال اتفاق افتادن است و زمان زیادی برای تنظیم دوربین ندارید، می­توانید از تنظیمات پیش فرض دوربین موبایل استفاده کنید. در این حالت، گرفتن عکس از خود سوژه مهمتر از بررسی میزان نور و تعادل رنگ می­باشد.

امروزه اکثر دوربین­‌های موبایل دارای تنظیمات پیشرفت‌های مانند تعادل رنگ سفید، سرعت شاتر یا دکمه عکاسی و ISO یا میزان حساسیت سنسور دوربین به نور محیط و … هستند. همچنین با پیشرفت تکنولوژی شاهد به کارگیری فناوری کنترل و تنظیم دیافراگم در گوشی­‌های هوشمند هستیم که باعث شده است بتوانیم از دوربین­‌های گوشی­ همراه همانند یک دوربین DSLR استفاده کنیم. اگر موبایل شما فاقد ISO و فناوری کنترل و تنظیم دیافراگم است، می توانید از ماژول­‌های سخت­­ افزاری که کمپانی­‌های سازنده ارائه می­کنند استفاده کنید.

 

  • محمدحسین زنگی ابادی

وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی حرفه ای

نظرات  (۱)

به جمع کاربران بلاگ بیان خوش آمدید.
این یک نظر آزمایشی است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی