мσᴢαχ.вℓσg.ιя

کاربردی ترین وبلاگ عکاسی در ایران

мσᴢαχ.вℓσg.ιя

کاربردی ترین وبلاگ عکاسی در ایران

زیبا ترین عکس های مسابقه عکاسی طبیعت برنده Extreme 

همان‌گونه که پیشتر هم وعده داده بودیم هرچه به پایان سالِ میلادی نزدیک‌تر شویم و همزمان با انتشارِ عکس‌های برنده رقابت‌های عکاسیِ مختلف در دنیا، ما هم در برترین‌ها همراه شما این عکس‌های عمدتا فوق‌العاده را مرور خواهیم کرد. در این مقاله قرار است عکس‌های برنده و تحسین شده رقابت عکاسی از طبیعتِ استرالیا در سال 2022 را تماشا کنیم و مانند همیشه امیدوارم از مشاهده این عکس‌های جذاب لذت ببرید.

قربانی طبعیت

برنده کلی 

عکاس : اشلی یانسن

  

این عکس که برنده کلی رقابت عکاسیِ استرالیا شده در یک خلیج مرجانی در غربِ استرالیا ثبت شده است و داستان جالبی دارد. اشلی یانسن درباره عکسِ برنده‌اش می‌گوید:قایق‌هایی که گردشگران را به دریا می‌برند چند روزی بود که درباره یک نهنگِ گوژپشتِ کم سن و سال و زخمی در این منطقه می‌گفتند. ظاهرا نهنگِ جوان هر روزی که می‌گذشت به خاطر زخمِ آرواره‌های کوسه‌ها، مریض‌تر و کندتر می‌شد و در روزهای قبل از رسیدنِ من به منطقه، اهالی محلی با مشاهده لکه‌های چربی و روغنی روی سطح آب متوجه مرگ نهنگ جوان شده بودند."

"وقتی من بالاخره به آن نقطه از خلیج مرجانی رسیدم، پیش از هرچیز اسکلتِ آرامِ نهنگِ گوژپشتِ جوان نظرم را جلب کرد که توسط جانوران فرصت‌شناس، حسابی تمیز شده بود و برق افتاده بود و پس از آن کوسه‌های زیادی به نظرم آمدند که در آن منطقه می‌گشتند و معلوم بود حسابی دلی از عزا درآورده‌اند."

Night Light Dining

برنده بخش حیوانات در طبیعت 

عکاس:جنیکو کلک

 تصویرِ زیبا در کوئینزلند ثبت شده است. جنیکو کِلک درباره این عکس می‌گوید:هرسال بهار در این منطقه اتفاقی جادویی و مجذوب کننده می‌افتد و طبیعتا برای هر عکاسی جالب است. در این فصل کرم‌های شب‌تابِ درخشان در شب شروع به فعالیت می‌کنند و همین فعالیت خیلی زود نظرِ خفاش‌های پوزه برگیِ ساکنِ این منطقه را به خود جلب می‌کند. تلاشِ این خفاش‌ها برای شکارِ این حشراتِ نورانی، همان‌طور که در این تصویر می‌بینید، منظره جالب و از نظر دیداری سحرانگیزی را ایجاد می‌کند."

یک لذت تمام و کمال

بخش حیوانات شهری

عکاس :سندی هورن

این تصویر در جنوب استرالیا و در دره کلیر گرفته شده است و سندی هورن درباره آن می‌گوید:

 

"این زاغ یکی از دو زاغِ ساکنِ خانه من است و در لحظه‌ای که سوژه دوربینِ من شد حسابی مشغول لذت بردن بود. ظاهرا در آن بعد از ظهرِ گرم، آب‌بازی با آب‌پاش‌های حیاط خانه من، از دید زاغ حسابی وسوسه کننده به نظر رسیده و همان‌طور که مشخص است او از عملی کردنِ نقشه‌اش رضایتِ کامل دارد."

شبح آسمان ها

بخش عکاسی سیاه و سفید

کالوم مک کی

سوژه این عکسِ زیبا و باشکوه، پرنده‌ای شکاری با نامِ انگلیسیِ Kite است که لغت مناسبی برای برگردان آن پیدا نکردم. کایت‌ها نوعی پرنده شکاری از خانواده شاهین‌ها و عقاب‌ها هستند که در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند. این عکس در تورا در منطقه ویکتوریا گرفته شده است و عکاس درباره ان می‌گوید:

 

"مشاهده این پرنده در مناطقی که زمین‌های کشاورزی زیادی دارد کاملا عادی است. این پرنده شکاری کوچک، کایتِ شانه مشکی نام دارد. این پرنده روش شکار جالبی دارد و پس از یافتن طعمه، بالای سرِ او و ثابت روی هوا بسیار سریع بال می‌زند و در عین حال چشم‌هایش متمرکز روی شکار است. این کایت لحظاتی پس از این عکس در بین علف‌ها یک جونده‌ کوچک را شکار کرد."

جهان گمشده 

در بخش منظره

عکاس: جو شمش

این عکسِ جادویی از کوهِ وِلینگتون در تاسمانی گرفته شده است و عکاس درباره این منطقه می‌گوید:

 

"این منطقه که جهانِ گمشده نامیده می‌شود در شمالِ شرقیِ شیبِ کونانی و در رشته کوهِ ولینگتون در تاسمانی واقع شده است و از سطحِ دریا حدود 1100 متر ارتفاع دارد. این منطقه بافتی از سنگِ دولِریت دارد و زمین شناسان عمرِ این مکان را در حدودِ 180 میلیون سال تخمین می‌زنند."

 

 

  • محمدحسین زنگی ابادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی